BLOG: VIETNAM 2009

Tam Dao se nekoná, Halong ano… Velký návrat těžkotonážních králů

6. 5. 2009 v 22.58

Zběžným dotazem jsme zjistili, že po měsíci cestování je pro nás výlet k šedesát kilometrů vzdálenému národnímu parku Tam Dao celkem nemožný. Šlo nejen o neobyčejnou složitost transportu sem, poprvé jsme ale (poněkud pozdě) začali koketovat s myšlenkou šetření a zejména díky vysokým nákladům Tam Dao odpískali. Strávili jsme tedy několik dalších dnů v klidné […]

Kocincinou s plnym zaludkem

25. 4. 2009 v 16.16

Budu se tentokrat dost opakovat, byt mame spoustu novych zazitku. Jidlo tady ve Vietnamu je ale natolik dobre, ze nas nejen stoji nejvetsi dil penez, ale taky se o nem nejsnaze pise. Je to uz pomerne dlouho, co jsme se ozyvali mymi prsty tlukoucimi do anglicke klavesnice vietnamskeho computeru naposled. Meli jsme pred sebou mokriny […]

MRTVA VYSOCINA A KRASY DELTY MEKONGU

18. 4. 2009 v 12.41

Vylet, na ktery jsme se tolik tesili, a za nejz jsme tolik zaplatili, nas jednoduse receno zklamal. Povedeny pan, ktery nam vse nasliboval, nedodrzel skoro nic a navic sama krajina vysociny, jiz jsme tri dny projizdeli, je opravdu v tristnim stavu. Ale poporadku… Rano jsme naskocili do dzipu znacky Mekong, ktery mel uz dost za […]

Salangany mely volno a kdo prirovnal Dalat k Parizi vychodu, ten se musel zpit jahodovym vinem

12. 4. 2009 v 16.36

Ackoli jsme puvodne Nha Trang ani nemeli v planu, vykysali jsme tu dlouho a nebylo nam to ani moc lito. Prvni vecere v restauraci u stadionu nas tak nejak ukolebala, a tak z vstavani na druhy den nebylo nic. Teda… vstali jsme v pul osme, ale nez jsme se pres trh vykopali do pristavu, bylo skoro […]

Noc plna lampionu, nocni prejezd po dalnici cislo jedna a hory jidla

10. 4. 2009 v 03.16

Hoi An je krome metropole nadherne architektury a lampionoveho umeni taky metropoli jidelni. Je sice fakt, ze jak kdosi rekl, byt narodni kuchyne malbou, mel by Vietnam jednu z nejpestrejsich a nejkrasnejsich na svete, ale nektera mista jsou holt vzjimecna. A prave takovym Hoi An je. Tamni specialitou je bila ruze, krevety obalene v ryzovem ci […]

Cisar a lampiony kam se podivas…

8. 4. 2009 v 12.45

Po prijemne vane, kterou jsem skoncil posledne, jsme zamluvili cestu do byvaleho hlavniho mesta Vietnamu, Hue. Tenhle vietnamsky Krumlov je zarazeny do UNESCO a diky penezum odtud celkem kvete. Bohuzel se v kazdem pruvodci se doctete, ze podnebi je tu znacne nevypocitatelne a takrka nejvlhci z celeho Vietnamu. Ukazalo se, ze je to pravda… Po […]

Motyli, gekoni a langur duk

4. 4. 2009 v 13.50

Nase mila trojice se pomalu ale jiste posouva. Touto dobou byste nas nasli na uzemi Severniho Annamu ve meste Ninh Binh, nicmene skoncili jsme tusim jeste v Hanoji, tak o par dnu zpet. Transport s Camel Tour je pomerne pohodova vec, jde o zde oblibene luzkove busy, takze se da pri trose otrlosti i spat. […]

Hanojske jarni zavitky

1. 4. 2009 v 17.58

Abych preskocil cestovni prihodicky a usetril tak Milana ponizeni, nereknu vam, ze se na kazde kontrole musel svleknout temer do spodnioho pradla… Na druhou stranu to nekomu jeho konstituce nemusi az tak vadit, to ja bych asi dobrovolne z transporu odesel… Prenesme se tedy sem do Vietnamu. Prilet celkem pohodovy, na letisti nas vyzvedl i […]

Weird man in my soul…

29. 3. 2009 v 19.30

Odjezd do Vídně je doslova za dvěřmi a já jsem – a to se mi po pravdě řečeno ani trochu nelíbí – nějak nesvůj. Nevím, co to je. Kdo to čtete, tak jste ode mě jistě slyšeli, že cestovní horečkou netrpím. Pořád si za tím stojím, ale zdá se, že mám minimálně lehce zvýšenou cestovní […]

Pár slov úvodem aneb odlet se blíží…

20. 3. 2009 v 01.29

Je pátek, 20. 3. 2009. Do odjezdu na letiště do Vídně zbývá deset dnů. Nechci tady ze sebe dělat velkého cestovatele, ale v kontextu mých ostatních výletů je to povýtce brzy, že se už dostávám k psaní prvních vět, kterými vás chci vtáhnout do svých zážitků. Cesty po Evropě sice většinou s ohledem na práci […]