BLOG: VANDRBOOK

Banát 2007

Kratší dovolená ke krajanům v rumunsku

co takhle Velikonoce v Banátu? Jsem zatraceně pro, nechala jsem v Rumunsku před třemi lety kus svýho srdce. Po opruz cestě v autobuse dorážíme ve čtvrtek do našeho ubytování v jedné z českých vesnic v Rumunsku do vesnice Svatá Helena. Ubytování v českých rodinách, vracíme se o několik desítek let zpátky do vesnického života. Bydlíme u manželů Klepáčkových. Marjánka (paní domácí) by nám snesla modré z nebe (taky jsem za pět dní příbrala 2,5 kg :-)) se stará o hospodářství čítající čtyři prasátka, sem tam slepička, pes, krávy a telátko (od nás neustále mazlené:-)Vyzkoušeli jsme si dojení, moc nám to ovšem nešlo.

Pan domácí (Franta) pracoval v dolech, po jejich uzavření pracuje jako dělník při výrobě dlaždic apod.Obě dcery (22,19) vdané, žijící v ČR.

První výšlap na kaskády při řece Neře a v neposlední řadě, taky první jeskyňka, kterou jsme si prolezli aniž jsme ještě tušili, že tenhle výlet bude mít hodně speleo nádech.

Večer opíjení u Pepsiho (obchod a hospoda v jednom, šavle, biče, ponorky…) vždy stylově s muzičenkou, kytary, basa, tahací harmonika, housle, paráda…

Další výlety po okolí do další české vesnice – Gerníku a zpátky na Helenu se zastávkou v jeskyni Turecká Díra, nádherný jeskynní útvary, netopýři – speleologovo srdce plesá

Další výlet do jeskyně Vranovec, trošku drsnější výlet a bez bot:-)) Odměnou za odumření dolních končenit při brodění jeskyních jezírek, voda cca nad kolena, je nám odměnou překrásný dom plný krápníků. Největší prase zájezdu opět já, jako vždy, čelovkám zdar:-)Po výlezu z jeskyně oči na vrch hlavy, nadšení, a ejhle mlok:-)Stálo to rozhodně za to

Domácí strava včetně čerstvě nadojeného mléka prostě nemá chybu. Velikonoční pondělí: Marjánka v kroji, zpívání v kostele prostě Velikonoce v Banátu, panáky slivovice všude kam se podíváš

Už zbývá jen nakoupit kozí sýr, šípková povidla, pomazlit kůzlátka, telátko, koupit slivovici a bohužel vyrazit zase domů…

Letošní Velikonoce bez chybičky…

Velký dík organizátorům Tondovi a Davidovi, muzikantům a v neposlední řadě Lucce a Stráčovi, toho času naši spolubydlící v Banátu