BLOG: Medvídek na cestách

Marocký deníček 2007: Ráno, 4:45 a mrazivá Er-Rashidia

maroko

(Den třetí, 11.1.2007, čtvrtek) Noc v marakéšském hotelovem pokoji byla velmi studena, ostatne – ctyri steny se zabednenym oknem a zadne topeni uz dopredu avizovaly chladnou noc. Přes den horko, v noci zima. Vítejte v Africe.

Po včerejším výletě vyhlídkovým autobusem máme pocit, že už v Marakéši není nic, co by nás tu drželo. Počet dnů v Maroku máme omezený a tak jsme se rozhodli pokracovat v ceste na vychod k saharske pousti. Bohuzel bez lonely planet jsme nemeli tuseni odkud, jak, kdy a za kolik se do nami vybraneho mesta Er-Rashidia dostat. Vyrazil jsem tedy hned rano k zastavkam autobusu s nadeji, ze se na cestu doptam nebo uvidim nejakou cestovni kancelar. Nakonec jsem se zeptal prodejce listku na vyhlidkove jizdy, jestli by mi neporadil. U nej byla jista zaruka, ze by mohl mluvit anglicky. Taky ze ano, rekl mi kde je autobusove nadrazi, doporucil nam vzit si taxi a rekl i to ze cesta bude trvat nejakych deset hodin a cena bude kolem 150dh.

ER RASHIDIA NA FOTOGRAFIÍCH
Er Rashidia img_0256.jpg img_0251.jpg
img_0255.jpg img_0254.jpg img_0252.jpg

Překvapuje mě, že jsem v Maroku neviděl prakticky žádný (ani mrňavoučký) obchůdek nějaké místní cestovní agentůrky. Nic, kde by si utrácení chtivý turista mohl zaplatit africká dobrodružství v kostce nebo něco podobného.

Vratil jsem se za Terkou na pokoj, poreferoval o tom co jsem zjistil a vyrazili jsme. Misto toho abychom jeli s taxi napadlo Terku, ze bychom se mohli kus svezt vyhlidkovym busem, na ktery nam jeste platily jizdenky, a zbytek dojdeme pesky. Nebyl to špatný nápad, jen bychom nesměli přejet zastávku a několik stovek metrů se pak v horku s batohem na zádech vracet.

Kdyz jsme dorazili na nadrazi, zjistili jsme ze nam bus jede v 15:45 nebo 17:30. Naše hoidnky ukazovaly teprve něco po obědě a času jsme měli opravdu hodně. Rozhodli jsme se pro pozdejsi spoj s tim, ze do Er-Rashidie dojedeme kolem ctvrte rano a do rana to na miste nejak preckame. Opravdu nam nejak nedoslo, ze ctyri rano jsou opravdu ctyri rano a tedy veeeelmi brzy rano.

Zbyly cas do odjezdu jsme zabili prochazenim okolnich trhu, kde jsme si dali vyborny obed – smazene obalovane rybicky a lilek, k tomu mistni chleba a na misticce tomatova omacka s salotkou. Za 25 dh vyborna vec. Na druhou stranu musím zpětně přiznat, že to zas až tak levné není. Prostě ceny jako v Česku. 65 korun za oběd je klasický oběd v třetí cenové. Jenže oni ty Maročani dokaží tak krásně člověka zblbnout tím, že peníze tu mají větší hodnotu a tak si prostý turista řekne, že 25 penízků je přeci tak roztomile málo a už nemá nutkání přepočítávat ;)

Autobus vyrazil pomerne na cas. Cas ubihal, kilometry take a slunce pomalu zapadalo. S prichodem tmy prisla ruku v ruce i zima. A to dost velka zima. Prestoze jsme byli nabaleni do svetru a zimni bundy z prahy, trpeli jsme neskutecne, do toho nemoznost poradne se vyspat. Dokonala kombinace… Do Er-Rashidie jsme dojeli nekdy kolem pate rano a po chvili sezeni v cajovne u nadrazi, kde byla pro zmenu taky zima, jsme se rozhodli najit nejblizsi hotel a do obeda se vyspat v teple.

Zkusili jsme hned první hotel kousek od nádraží. Zamčeno. Jdeme dál, zamčeno. Po chvilce se k nám připojil mistni mladik, ktery nam nakonec nasel ubytovani za 60dh za pokoj. Cena odpovidala pohodli ale my jsme nehledali nic jineho nez pokoj kde si zalezeme do spacaku a trochu se vyspime. Mladik nam zaroven doporucoval vylet do saharske pouste a domluvili jsme se, ze rano uvidime.

Okamzite jsme zapluli do spacaku a brzy usnuli… Při usínání, které netrvalo dlouho, jsem stále přemýšlel o výletě do pouště. Vím už moc dobře, že jsem mnohokrát na svých cestách odmítl zaplatit za zážitek, který už se jen těžko může opakovat a pak mě to zpětně dlouho mrzelo. Bylo mi jasné, že do pouště pojedeme, jen uvidíme, za kolik ;) Ale teď už na kutě. Je šest ráno a tak ať se alespoň trošku vyspíme…

pošli na vybrali.sme.sk

Kategorie: Maroko přes půl Evropy | 26. 1. 2007 v 23.19 | medvidek

Přidat komentář

Zážitky z cest po Indii, Nepálu a jiných místech světa.