BLOG: Medvídek na cestách

Marocký deníček 2007: Nejdříve na skok do Londýna

A je to tady. Delší dobu avizovaná cesta do Maroka pomocí tří nízkonákladových leteckých společností a pěti přeletů je úspešně za mnou a je čas bilancovat, sepsat vzpomínky a vůbec se podělit o zkušenosti a zážitky.

(Úterý, 9.1.2007) První zastávka Londýn.
Z Prahy do Londýna jsme letěli společností ThomsonFly. Odlet byl plánován na 12:55, ale jaké bylo naše milé překvapení, když jsme již všichni odbavení a připravení odlétali deset minut před plánovaným termínem. Tak první zkušenost s nizkonákladovkami na této trase začala na výbornou. Let s ThomsonFly byl příjemný, stewardi milí a vše jak má být. Přílet do Londýna byl 15 minut před plánovaným příletel. Zatím si ThomsonFly zasloužili pochvalu.

Musím dopředu upozornit, že naše zastavení v Londýně bylo naplanováno opravdu jen jako velmi krátké. Let z Londýna do Marakéše totiž odlétál druhý den ráno v sedm hodin. Akorát tak na večerní prohlídku Londýna a zpět přespat na londýnské letiště. Přeci nebudeme platit za drahé londýnské ubytování kvůli pár hodinám spánku ;)

Jaké první věc na letišti London – Luton bylo nutné najít úschovnu zavazadel, abychom se po Londýně nemuseli tahat s naším velkým batohem na zádech. Nápis “Left luggage” byl to pravé, co jsme hledali. Za 4 libry/24 hodin zde můžete uložit libovolné zavazadlo. O 13 kilogramů lehčí jsme šli hledat nejlevnější dopravu do centra Londýna.

Z letiště Londýn – Luton jezdí minimálně dva levní dopravci. EasyBus a GreenLine. Oba majá stejné ceny, jen EasyBus umožňuje online objednávky, kde ceny začínají na 2 librách za jednu jízdu. Na místě na letišti prodávaj oba jízdenky za fixních 8 liber. My jsme využili malého mikrobusu pro 16 cestujících od EasyBus a za 8 liber dojeli na Baker Street.

Další bojový úkol bylo zjistit jak se dostat za památkami, jak se kupují jízdenky na metro, kolik stojí lístek a jak vůbec vše funguje. Pro mnohé známá věc, pro nás malý oříšek ;) Nakonec jsme koupili za 5,10 liber 24 hodinovou jízdenku (jedna jízda jinak stojí 4 libry) a vyrazili do podzemního labyrintu.

Ze zastávky Liverpool Street jsme nakonec pěšky procházeli Londýn přes známá místa jako London Bridge, Tower Bridge, Picadely, Trafalgar Square, zastavili se ve Sturbucks Cafe na kávu a horkou čokoládu (cca 100Kč jeden drink a navíc prevíti ve většině londýnských kaváren zavírají už v 19:00). Noční Londýn měl své podmanivé kouzlo a nic mu neubírala ani zima a větrné počasí.

Náš čas se brzy nachýlil. Ve 22:10 nám jel poslední bus od EasyBus zpět na Luton a tak jsme vyrazili hledat zastávku. To nebylo tak snadné. Zastávka je pro odjezd na letiště jiná, než zastávka pro příjezd a není nijak speciálně označená. Navíc jsme jeli jako jediní a tak jsme ani nemohli použít známý trik – hledat skupinku ostatních cestujících. Nakonec jsme zastávku našli, na letiště spokojeně dojeli, vyzvedli si batoh z úschovny, vytáhli spacáky a stejně jako desítky ostatních cestujících jsme si podél stěny letištní haly hezky ustlali.

Budíček jsme nastavili na 5:00, abychom se v klidu odbavili a vydali už opravdu do zmiňovaného Maroka, kde konečně začaly ty pořádné zážitky, včetné zastávky v saharské poušti či přespání v marocké rodině pod pohořím Atlasu.