BLOG: Medvídek na cestách

Indie – Nepál 2003: Z Namche Bazar do Thengboche

Zvolte

Nepálská vlajka(13. a 14. den; 02. – 03.2003, neděle + pondělí) Nedělní den v Namche byl ve znamení odpočinku. Tedy pro mě. Jirka se sám vydal na výlet do vesnice Khumbu. V dnešním zápise z deníčku tedy můžu popsat i pondělní trek do kláštera Thengboche, kde jsme také přespali.

>> PROHLÉDNĚTE SI SOUVISEJÍCÍ FOTOGALERII ZE 13. DNE <<
>> PROHLÉDNĚTE SI SOUVISEJÍCÍ FOTOGALERII ZE 14. DNE <<

(13. den neděle) Jirka ráno vstal po půl sedmé a sám vyrazil na výlet do vedlejší vesnice Khumbu. Ono se řekne vedlejší vesnice… Do Khumbu a zpátky je to půl den cesty. Já se rozhodl celý den lenošit a tak se i stalo. Do deseti hodin jsem pospával, ve dvě hodině se vrátil Jirka. Zašli jsme pro vodu, hráli karty, dali si k večeři polévku, já z internetu poslal Terezce SMS zprávu jak se nám daří a brzy šli spát.

03.03.2003 PONDĚLÍ: HIMALÁJE: PUTOVÁNÍ DO THENGBOCHE

(14. den pondělí) Další ráno v Namche, pořád stejné hory obklopující městečko, pořád stejná nuda. Snad jen skutečnost, že se blíží oslavy příchodu roku 2150. Přispali jsme si a Jirka skočil do města pro chleba. V půl desáté přišla rozhodující myšlenka: „Nepůjdeme do Thengboche už dnes?“ Původně jsme plánovali čtyři dny v Namche Bazar s výlety po okolí, ale to nebyl ten nejlepší nápad. Po chvíli přemýšlení jsme si řekli, že vyrazíme.

Namche je pohodové městečko s krásným výhledem, ale na delší pobyt tu je poněkud nudno. Jako místo na aklimatizaci před další cestou jsou dva dny tak akorát a pak už je opravdu na čase vydat se dál.

Do desíti hodin, kdy byl „check out time“ jsme si sbalili a vydali se do hor. Čekalo nás tři a půl hodiny stoupající a klesající cesty, která končí na úpatí kopce, na jehož vrcholu sídlí budhistický klášter Thengboche (3900 metrů nad mořem). Na vrchol Thengboche je prudké stoupání s převýšením 600 metrů. Po dvou a půl hodinách a s vypětím všech sil, jsme došli na vrchol. Přiznávám, že pohled na pochodující japonské důchodce s hůlčičkami (kterým nesli batohy nosiči) a předhánějící nás během výstupu byl potupný.

Na vrcholku jsou v okolí kláštera asi tři domky s možností ubytování a my se nastěhovali do pokoje v jednom z nich za krásných 15 korun za osobu. Po krátkém odpočinku jsme vyrazili na průzkum kláštera, který nás trochu zklamal a tak jsme se vymrzlí vrátili do hotýlku, kde v jídelně, která zároveň slouží jako „společenská místnost“, majitelka zatopila v kamnech a brzy bylo příjemné teploučko. Prohlíželi jsme si památky na řadu výprav a expedic, které v tomto hotýlku přebývaly na své cestě k vrcholkům osmitisícovek. Plakáty a samolepky na stěnách místnosti s názvy expedic nám odhalily stopy řady českých i československých horolezců a bylo vzrušující uvědomit si, kolik legend tudy prošlo. Dokonce jsme tu za sklem jedné skříně objevili české instantní polévky.

Tma a zima nás už kolem půl osmé zahnala do spacáků a bylo na čase jít spát.

pošli na vybrali.sme.sk

Kategorie: Indie Nepál 2003 | 10. 12. 2005 v 12.27 | medvidek

2 komentářů

1 * Martin Rejzek | 24. 1. 2006 v 17.08
Mam dotaz,Chystam se z cetovkou do Nepalu hledam neco mene narocneho ( jede se mnou 15 leta dcera).Cestovka nabizi zajezd – Klasika Kathmandu – Lukla -Nachme Bazar – Everest Wiew a zpet.Mam ale obavy abych za ten balik penez neco videl.Nerad bych chodil udolim plnych hotelu .Je mi jasne ze je to zacatek Treku do base campu.Pokud jste tam nekdo byl, co je Vas nazor.Stoji to za to? Diky moc Martin

2 * Robert | 24. 1. 2006 v 17.13
Ahoj Martine, pokud jsi prochazel clanky na techto strankach, tak jiste vis, ze v na stejne trase jsem se pohyboval v roce 2003. Rozhodne te na trase Lukla > Namche Bazar neceka udoli plne hotelu. Podel p cesty vyslapane po staleti mistnimi obyvately jsou roztrousene domky mistnich obyvatel, kteri si sve pribytky vetsinou rozsirili a nabizi i moznost ubytovani. Vse je jen kamenne a drevene, zadny luxus. Vzdyt veskere materialy na stavbu sem museli mistni obyvatele prinest z udoli na vlastnich bedrech. Rozhodne to je oblast, ktera jeste neni prilis zkazena turismem a stoji za to.

Přidat komentář

Zážitky z cest po Indii, Nepálu a jiných místech světa.