BLOG: Medvídek na cestách

Indie – Nepál 2003: Himaláje – Trek z Monjo do Namche Bazar

Zvolte

Nepálská vlajka(11. den; 28.02.2003 pátek) Pochod z letiště v Lukle do Namche Bazar trvá obvykle dva dny. Ani my dva s Jirkou jsme neudělali vyjímku a i z opatrnosti před výškovou nemocí jsme přespali napůl cesty ve vesničce Monjo. Před námi byl “nekonečný” výstup a nádherné výhledy do krajiny.

>> PROHLÉDNĚTE SI SOUVISEJÍCÍ FOTOGALERII <<

Ráno nás probudilo sluníčko, sbalili jsme si věci a v 9:00 byli opět na cestě. Snídani jsme odložili až na Namche. Čekalo nás vyčerpávající stoupání s převýšením 640 metrů, bez jediné roviny. Neustálé stoupání. Zvolili jsme velmi volné tempo, jednak proti výškové nemoci a jednak kvůli naší fyzické (ne)připravenosti. Potkávali jsme po cestě spousty místních nosičů, kde například jeden 16ti letý kluk nesl z Lukly do Namche 75kg těžký náklad.

Poslední hodinu a půl před Namche jsem se přestal cítit dobře, motala se mi hlava, bylo mi špatně od žaludku a tak jsem dělal přestávky snad každých 20 metrů. Do Namche jsme došli vyčerpaní ve 14:00. Našli jsme Thamserku View Lodge, ubytování které nám doporučil pan Sherpa (myslím dokonce, že majitelka byla také nějaký vzdálený příbuzný pana Sherpy). Okamžitě jsme si dali citrónový čaj, který především mě vrátil klid pro můj žaludek. Došli jsme na pokoj za 100NRs, okamžitě zalehli a asi dvě hodiny podřimovali a odpočívali. Náš pokoj byl příjemně prohřátý sluníčkem, které k nám do pokoje svítilo skoro celý den.

Po zaslouženém odpočinku jsme se došli dolů najíst, já si dal polévku a pak jsme vyrazili na menší obhlídku městečka. Okoukli jsme co kde je, vrátili se pro peníze a šli trošku utrácet. Já využil internet abych dal správu domů (20NRs za minutu!). Problém v Nepálu byl, že žádný český mobilní operátor neměl v době naší cesty v Nepálu roaming a nebylo tedy možné poslat domů alespoň krátkou zprávu. Internet tak byl jedinou možností a dvě tři minuty na odeslání zprávy tu v Himalájích byly menší záchranou. Po internetu jsme zašli do „samoobsluhy“ koupit vodu a nějaké sladkosti. Domluvil jsem si v jednom obchůdku, že mi druhý den spraví děravé kalhoty, a rychle jsme se vrátili do našeho hotýlku.

Majitelka hotelu nám prozradila, že každou sobotu jsou v Namche trhy, na které se schází lidé z celého okolí. Zároveň jsme zjistili, že v pondělí tu bude každá rodina a dům ve městě slavit Nový rok. Venku se setmělo, jdeme tedy spát a těšíme se na další dny.

pošli na vybrali.sme.sk

Kategorie: Indie Nepál 2003 | 14. 11. 2005 v 20.43 | medvidek

Přidat komentář

Zážitky z cest po Indii, Nepálu a jiných místech světa.