BLOG: Vietnam podzim 2007

Ho Chi Minh 13.11.2007

Den v Saigonu

Dneska jsem strávili celý den prohlídkou města. Nechali jsme si doporučit od Lonely Planet – nejzajímavější místa za 1 den. Musím uznat, že jsem na vlastní kůži okusili pověstné vedro Saigonu… a to je “zima”. Dnes bylo pouhých 36 stupňů. Ráno jsme si zakoupili 2 denní výlet do delty Mekongu s noclehem v “bungalovech” a transport na ostrov Phu Quoc na koupání. Chtěla jsem spíš na ostrov CON DAO, ale ten není ještě vůbec turisticky využívaný a dá se tá dostat pouze nějakým pidiletadlem za 45 USD. Je tam rezervace mořských želv, ale na 2 dny nemělo cenu se tam hrabat… Je tu spousta malířů. Určitě jestli někdo přemýšlí o obrazu, tak tady se to vyplatí. Já si ho bohužel nekoupila a teď toho lituji. Myslím, že bychom se domluvili tak na 170 USD, ale bylo to krásné velikánské plátno. Na prohlídku města jsme využili cyklorykši. Opět domluvit cenu předem! Když se zeptáte za kolik tak mávají rukou, že OK a že se pak domluvíte, ale nene domluvit předem! My jsme se domluvili na 30.000 VDG na hodinu a jezdili jsme 4 hodiny. Možná se dali umluvit ještě na míň, ale už jsme je nechtěli dřít. Je to opravdu tvrdá práce a my nejsme žádní drobečkové… 🙂 Je to opravdu nejlepší možnost jak si prohlídnout město. Mají tendenci vám i něco vyprávět – tedy někteří, ale stejně jim houby rozumíte…  Krásná je čínská čtvrť. Ve čtvrti Cholon v čínské čtvrti je oborvská tržnice, kde si koupíte všechno možné na co si vzpomenete za opravdu skvělé ceny. Jen bohužel všudypřítomné vedro člověka trochu od vášnivého nakupování odrazuje…

Ke konci našeho výlet jeden rykša píchnul kolo. To je nezaskočilo a řekli, že 2 na jedno kole je OK a už jsem Janu na klídně. To byla masojízda! 🙂 Večer jsem chtěli booknout letenky z Pho Quoc ostrova zpátky do Ho Chi Minh, ale bohužel jsou všechny prodané. Naše návštěva totiž padla časově na víkend a tak kromě turistů jezdí na ostrov i místní zbohatlíci na víkend… 🙁 Po válečné poradě co tedy uděláme jsme se rozhodli nechat vš jak je. Necháme se napsat na waiting list a uvidíme. Jinak pojedeme z ostrova lodí a do SAigonu busem. Trvá to prý 5-6 hod. Tak v nejhorším případě… Večeři jsme si chtěli nechat doporučit z průvodce – Miss Saigon, ale už je asi dost populární a ceny tomu také odpovídají… Tak jsme se rozhodli jít se najíst na večerní trh, který jsme cestou potkali. Je tam spousta venkovních restaurací. Já si dala konečně kraba, ale upřímně jsem čekala víc. Prý je lepší grilovaný s česnekem než vařený, ale krevety a kalamáry mi chutnají daleko víc….

Cyklorykša 1 hod: 30.000 VDG (možná i méně :-))

Batoh “The North Face” 25-50 litrů: cca 8 USD

Krosna “Deuter”: 250.000 VDG

Výlet do delty Mekongu 18 USD (2x oběd, skvělá večeře, ubytování, loď, transport – bus)