BLOG: Vietnam podzim 2007

Delta Mekongu 14.11.2007

Odjíždíme na Mekong

Tak dnes ráno¨to byla dost hektika. Po zkušenosti s vyprodanými letenkami jsem ráno musela koupit letenky ze Saigonu do Kambodži – SIEM REAP. V 7,45 jsme měli být u autobusu a v 7,15 jsem vyrážela od hotelu do pobočky Vietnam Airlines, ta otevírala v 7,30. Ranní let byl vyprodaný, tak letíme v 11,15. Ale tak hlavně, že je máme. Cesta po zemi by byla trochu dlouhá…. Dochvátila jsem k autobusu, ale naštěstí jsem nebyla úplně poslední 🙂 V autobusu jsme se sešli všichni kdo cestují podle Lonely Planet :-)) Tuto CK tam totiž doporučovali. Tedy být v Lonely Planet je zaručený busines!! Všichni docela mladý lidi s vydáním Lonely Planet ve svém jazyce. Dojeli jsme busem do městečka MY THO. TAm nás nalodili a jeli jsme se podívat na várobu karamel z kokosu, taková turistikcý atrakce. Pak nás jinde nakrmili ovocem. Tam jsem na sobě měla poprvé hada. Dodala jsem si všechnu odvahu a dokázala to! Byla těžká jak blázen, ale krásně heboučká. Odpoledne nás naloadovali do busu a jeli jsme do městečka CAN THO. Tam jsme měli nocleh….tedy v okolí na řece.Cestou jsme museli absolvovat s busem jeden trajekt. Všichni  jsme museli vystopuit z busu a jít pěšky. Tedy společně se všemea mopedama přes takovou mříž. Bylo to dost nepříjemný. Trajekt dost strašidelný, připadalo mi to jako z filmu “Válka Světů” bleee.

V CAN THO část lidí zůstala spát na hotelu a nás pár odvážlivců jsme vyrazili na řeku. Naložili nás na motorykši (další verze vozidla, které jsou snad v každém městě trochu jiná ) Náš průvodce byl ztělesněná neschopnost. Měl ve všem neuvěřitelný chaoz. Špatně spočítali lidi a tak na motorykšu pro 2 nás narvali 3 i s krosnama… Kein problem… Seznámili jsme se s dvěma Kanaďanama, jsou moc milí.

Nabrali jsme docela zpoždění přes den a tak jsem na místo dorazili až za tmy. Nic moc to tedy nebylo. Vezli nás po tmě někam po řece… Ale dovezli nás správně. Všichni až na jeden pár jsme měli krásné bungalovy z palmového listí. Německý pár spal s místníma v jejich domě. Večeře je vždy pro víc lidí dohromady. My jsme seděli s Kanaďanama a ty jsou vegetariáni, takže jsme na tom dost vidělali, protože nejedí ani ryby 🙂 Na noc jsem se zabalila do své moskytiéry – premiéra. Byla tam tedy i jejich, ale taková trochu použitá…. Musím říct, že na jihu je komárů hrozně moc! Moskytiéra je fajn, ale většinou řešíte problém kam ji pověsit. Proto doporučuju malou karabinku a tak třeba provázek. Jinak nemáte šanci to moc vyřešit…